FORSIDEN
SEPTEMBER MÅNED
ALLE MÅNEDER
JANUAR
FEBRUAR
MARTS
APRIL
MAJ
JUNI
JULI
AUGUST
SEPTEMBER
OKTOBER
NOVEMBER
DECEMBER
GRATIS DOWNLOAD
BØGER
BØNNER
TEMA-ANDAGTER
LOVSANG. DANSK-NORDISK
WORSHIP - TRADITIONEL
WORSHIP - NYESTE
WORSHIP diverse UDLAND
JULESANGE
SØGESIDE



Dagens Ord Andagt
10. juli 2014


Besøg af en brevdue


 

Kol. 3,16.: Lad Kristi ord i rigt mål bo hos jer ...

Læs i Bibelen og få et besøg af Helligånden

 

En dag fik jeg besøg af en rigtig brevdue. Som regel er det ring- og tyrkerduer som aflægger min have et kort besøg - og indtil dato, er jeg ikke kommet særligt tæt hold af dem. De er så skræmte.

 

Anderledes var det med brevduen, som stille og roligt gik rundt i haven. Selv om jeg kom meget tæt på den, lod den sig ikke skæmme. Den samlede føde til sig, blot 30 cm fra mine fødder. Det var lidt af en oplevelse at iagttage den, især dens fortrolighed med et menneske. Det skyldes utvivlsomt dens omgang med opdrættere derhjemme i dueslaget.

 

Vel, der gik mange tanker gennem mig, mens jeg iagttog den og fotograferede den. Det er jo ikke tilfældigt, at Helligånden bliver symboliseret ved en due i Bibelen. Ligesom brevduen bringer bud fra sin Herre, bringer Helligånden bud fra den himmelske verden og tegner et unikt billede af Jesus som den stedfortrædende Frelser.

 

Vil vi have besøg af Helligånden i vort sind, da må beflitte os på at læse Guds ord, fordi Helligånden altid er knyttet til Bibelordet. Det er ikke tilfældigt at Paulus begejstret udtrykker sin mening om Guds ord. Han skriver: ”Lad Kristi ord i rigt mål bo hos jer, så I med al visdom lærer og påminder hverandre med salmer, hymner og åndelige sange og synger med taknemmelighed i jeres hjerter for Gud.” Kol. 3,16.

 

Jo, Det er Paulus’ store anbefaling, at han beder om, at Kristi ord må rigeligt hos os, for han ved af egen erfaring, at så følger Helligånden med og manifesterer sig med guddommelig nærhed til trøst og oprejsning.

 

”Sæt Helligånden på arbejde, læs i Bibelen”. Guds ord og Helligånden er som forbundne kar, der ikke kan skilles af. Så lader vi hånt om Bibellæsning, så har Helligånden ikke så meget at arbejde med og der er kun små chancer for, at Helligånden bidrager med alt det, den kan.

 

Det et værd at notere sig, at Helligånden sammen med ordet, kan jage al frygt og bekymring ud af et menneskesind, og dette på en sådan måde, at man føler sig overbevist om, at Gud står bag.

 

En af dagene bad jeg i mit stille sind om et beskyttelsesord og greb i tro ned i mannakornkassen, og jeg må sige, at jeg fik et beskyttelsesord, som bevirkede at fred og hvile fandt ind i mit sind og nærmest sparkede uro og bekymring ud. Alt sammen ved ordets og Helligåndens hjælp.

 

Ordene var Es. 41,10 og 14: (Ja, nu kunne jeg jo lade dig kære andagtslæser - slå det op, men for nemheds skyld får du det herunder).

 

”Frygt ikke, for jeg er med dig, fortvivl ikke, for jeg er din Gud.

Jeg styrker dig og hjælper dig, min sejrrige hånd holder dig fast.

Frygt ikke, Jakobs orm, Israels kryb,

Jeg hjælper dig, siger Herren,

han som løskøber dig, Israels Hellige.”

 

Så endnu engang: Vil vi have besøg af Helligånden, da må vi læse Guds ord – og vil vi sætte Helligånden på arbejde, da må vi fortsat læse i Guds ord.


Kærlig hilsen og Guds fred
Gert Grube
-
www.dagens-ord-andagt.dk



Modtag pr e-mail hver dag - gratis - Dagen Ord Andagt. Tilmeld dig nemt her


Du løfter meg opp

Norsk lovsang med og af Børud Gjengen


 

 

 


 

 
   

Støt
Dagens Ord Andagt
Internetmission

 

Vi modtager meget gerne bidrag på vores bankkonto.

  Danske Bank

Reg. nr. 1551    kontonr. 606 2679



Juli 2014

Uge 
Mandag 
Tirsdag 
Onsdag 
Torsdag 
Fredag 
Lørdag 
Søndag 
27 
 
28 
29 
30 
31 
 
 
 




Service websiden med gratis PDF'ere til download

Bemærk vores service webside med mulighed for gratis download af f.eks. gratis fortællinger og "7 bibelvers" til pungen eller lommen.




Støt gerne



Støt os økonomisk og vi sender gerne ovenviste trykt som visitkort (5x8,5 cm), som så kan deles ud til venner og søgende.

 

Es. 40,9: ”Stig op på et bjerg, Zions budbringer, råb uden frygt! Sig til Judas byer: Her kommer jeres Gud.”

 

Vi vil gerne fra ”Dagens Ord Andagt” stige ud på internettet og give vores svar på tilværelsen. Dette gør vi dagligt og med glæde. Det er en tjeneste vi har fået lagt på vores hjerter.

 

Vores håb og bøn er at medvirke til, at vore læsere får en bedre og nemmere hverdag, så dagens mange gøremål føles overkommelige. Guds nåde er jo ny hver morgen, og hans trofasthed er stor. Vi vil gerne opfordre vore læsere af Dagens Ord Andagt til at støtte os med megen forbøn - som værn, så vi bedre fornemme og arbejde i Ånden -  og ligeledes med økonomisk hjælp. Der er tre husstande som har valgt at støtte os med et beløb hver måned, og det takker vi for, men vi vil gerne opfordre endnu flere til at give en lille skærv til arbejdet.

 

Hver måned modtager vi bl.a. 31 kr. fra et ægtepar. I begyndelsen studsede vi over beløbet, men fandt hurtigt ud af, at de med ordene ”Tak for dagens andagt” gav mindst en krone pr. dag. Det ser måske umiddelbart ikke ud af meget, men 31 x 12 bliver til 372 kr. om året. Vi er yderst taknemmelige. De fleste kan jo godt undvære en kr. pr dag og hvis nogle flere ville yde f.eks. dette ... så, ... mange bække små .... Det skal blot omsættes til handling. På forhånd siger vi tak for hver en gave uanset størrelse, så vi fortsat kan velsigne mange mennesker og støtte op og efter bedste evne medvirke til at hjælpe omkring de behov der løbende kommer. 

 

Vi takker Herren for de 10 år denne andagtstjeneste har fungeret og for den store vækst han har tildelt os. Det er dejligt at medvirke til, at betjene et stigende antal mennesker og at se, at der er flere og flere nye og søgende kristne imellem læserskaren.







MANNA andagter på Kirkerne DK

 
Etnos Forlag

klik på pilen og kom Klik dig op til toppen af denne side til toppen af denne side

 

 



Counter pr. 1/2-2012

eXTReMe Tracker
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tidligere Dagens Ord Andagter
Countere siden 23. november 2002