FORSIDEN
ALLE MÅNEDER
JANUAR
FEBRUAR
MARTS
APRIL
MAJ
JUNI
JULI
AUGUST
SEPTEMBER
OKTOBER
NOVEMBER
DECEMBER
GRATIS DOWNLOAD
BØGER
BØNNER
TEMA-ANDAGTER
LOVSANG. DANSK-NORDISK
WORSHIP - TRADITIONEL
WORSHIP - NYESTE
WORSHIP diverse UDLAND
JULESANGE
SØGESIDE



Dagens Ord Andagt
5. september


Hold ud og hold fast


 

 

Johs. Åb.3,8: ”Jeg ved, hvad du har udrettet, og jeg har lukket en dør op foran dig, som ingen kan lukke i. For selvom du ikke er særlig stærk, har du holdt fast ved mit ord, og du har ikke fornægtet din tro på mig. ”

 

Ovennævnte bibelvers indeholder et stort løfte. Jesus ønsker virkelig at fortælle sin menighed, at han gennem sin forsoningsdød og opstandelse har åbnet døre på vid gab. Det gælder blot om at gå ind af dem og så opdage alle de velsignelser som ligger åben for enhver.

 

Paulus har med sin pen beskrevet velsignelsesrigdommen i sit brev til menigheden i Efesus.

 

”Lovet være Gud, vor Herre Jesu Kristi Fader, som I Kristus har velsignet os med al den himmelske verdens åndelige velsignelse.” Ef.1,3.

 

Gud ønsker at bringe os ind i disse velsignelser i ethvert område af vort liv. Det forudsætter selvfølgelig en overgivelse til Gud, hvor lydigheden har absolut førsteprioritet. Og så må vi samtidig tilføje, at pletfri bliver vi aldrig, men vi må være glasklare, så den treenige Gud kan se ind i alle hjerterum.

 

Det indledende bibelord til i dag - er som en bred vifte af løfter. Det fortæller, at Gud kender vore gerninger. Han kender vort vingårdshjørne, og den alvor vi lægger i det. Men han ved også, at vi kun formår lidt i egen kraft.

 

Der en ting Gud vil understrege over for os, og det er vor holden fast i Guds ord, for det alene åbner Guds mange døre.

 

Det skal være mit ærinde i denne andagt: Hold fast i Guds ord.


Læs det.
Bekend det.
Mediter over det.
Tro det
, for Gud registrerer, når vi i vores hverdag er afhængig af hans eget ord. Det er jo netop det, som så klart fremgår af sætningen i verset ”Men du har holdt fast ved mit ord”.

 

I lignelsen om sædemanden går Jesus i dybden med emnet. Vi husker nok alle, at der bliver sået sæd i 4 slags jord: på vejen, på klipperne, blandt tidsler og på den fede muldjord. Med lignelsen ønsker Jesus at gøre opmærksom på faren ved at være ligegyldig over for ordet og velsignelsen ved at holde fast i ordet, for det sidste kan ende med 100 fold.

 

I en anden forbindelse siger Jesus: ”Om nogen holder fast ved mit ord, skal han i al evighed ikke se døden.  Johs.8,51. Og Jakob skriver: ”Det ord, som er indplantet i jer, har magt til at frelse jeres sjæle.Jak.1,21b. Jo, Guds ord er vigtig at holde fast i. Det giver livet mening. Det er ikke tilfældigt at det hedder ”livets brød”.

 

Her mod andagtens slutning vil jeg nævne 5 bibelord, som har betydet meget for mig og stadig gør det.

 

1) Min ret og min løn er hos min Gud. Es, 49,4

2) Jeg griber din hånd og siger til dig, frygt kun ikke, jeg er din hjælper. Es.41,13b

3) Han vil føre min sag igennem. Sal.138,8

4) Alt mit er dit. Luk.15,31

5) Min sjæl, vend tilbage til din ro, for Herren har gjort vel imod dig. Sal.116,7

 

Lad os slutte af med lidt mere fra Johannes Åbenbaring kapitel 3. Læs evt. online i Bibelen på hverdagsdansk. Vi startede i dag med vers 8 og slutter andagten af med vers 10 til og med vers 13:

Fordi du har holdt fast ved mit budskab om at holde ud, vil jeg også holde dig fast og fri dig ud af den tid med prøvelser, som skal komme over hele verden for at sætte alle mennesker på prøve. Jeg kommer snart! Hold fast ved det, du har, så ingen skal tage din sejrskrans. De, der sejrer, vil jeg gøre til søjler i min Guds helligdom, og de skal altid forblive hos Gud. Jeg vedkender mig dem ved at skrive min Guds navn på dem og navnet på min Guds by, det ny Jerusalem, der kommer ned fra Himlen fra min Gud. Mit eget nye navn vil jeg også skrive på dem. Den, som har øre, vil forstå, hvad Ånden siger til menighederne.


Kærlig hilsen og Guds fred
Gert Grube
-
www.dagens-ord-andagt.dk




There is none like you

Med Lenny LeBlanc og derunder en version fra Norge. Norsk titel er "Ingen er som du"


 

 

 

 

Lyrikken / sangteksten kan læses på musikvideoen

 

 

 
   

Service websiden med gratis PDF'ere til download

Bemærk vores service webside med mulighed for gratis download af f.eks. gratis fortællinger og "7 bibelvers" til pungen eller lommen.




MANNA andagter på Kirkerne DK

 
Etnos Forlag

klik på pilen og kom Klik dig op til toppen af denne side til toppen af denne side

 

 



Counter pr. 1/2-2012

eXTReMe Tracker
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tidligere Dagens Ord Andagter
Countere siden 23. november 2002