FORSIDEN
ALLE MÅNEDER
JANUAR
FEBRUAR
MARTS
APRIL
MAJ
JUNI
JULI
AUGUST
SEPTEMBER
OKTOBER
NOVEMBER
DECEMBER
GRATIS DOWNLOAD
BØGER
BØNNER
TEMA-ANDAGTER
LOVSANG. DANSK-NORDISK
WORSHIP - TRADITIONEL
WORSHIP - NYESTE
WORSHIP diverse UDLAND
JULESANGE
SØGESIDE



Dagens Ord Andagt
7. Januar

Giv, så skal der gives jer


 

Luk. 6,38: ”Giv, så skal der gives jer. Et godt, presset, rystet, topfyldt mål i favnen. For det mål i måler med, skal I selv få tilmålt.”

 

Dette ord af Jesus har altid talt til mig, for det indeholder en stor sandhed. Vi bliver aldrig fattigere af at give. Tænk på den lille dreng, der gav to små fisk og fem brød, og så alligevel var der 12 kurve tilovers. Fantastisk. Tænk på enkens skærv, som Jesus fremhæver ved Tempelblokken.

 

Jo, Gud formår at velsigne selv noget småt, en lille gave eller en times tid, som bliver brugt til Guds riges fremme. Vi må aldrig undervurdere dette stærke åndelige princip, som er givet af Jesus. Giv, så skal der gives jer …

 

Vores webmaster har igennem mere end et årti (siden 2001) trofast tilrettelagt og udsendt andagterne. Jeg synes, han trænger til en økonomisk håndsrækning for al den tid, han tilbringer for at lave hjemmesider og få den daglige Dagens Ord Andagt ud pr. mail. Vi takker for enhver gave stor som lille, der i årenes løb er givet til internetarbejdet.

 

Jeg fik pludselig den tanke, at hvis blot et antal andagtslæsere (flere end 650 får den daglige andagt tilsendt) gav 100 kr. hver måned, så ville vi som andagtsudbydere have et godt arbejdsgrundlag. På forhånd, tak for ethvert håndslag. Danske Bank, Reg.nr. 1551 konto 6062679

 

Det hænder, at et ord fra Bibelen bliver slået fast med syvtommersøm. Det kan ske under en personlig andagt, under en prædiken, ved et mannakorn, gennem en sang, gennem et brev, gennem en drøm, ja, gennem utallige måder.

 

For en del år siden drømte jeg klart ordene: Mal.3,8. Straks da jeg vågnede stod ordene stadig lysende klart for mig. Jeg blev selvfølgelig ivrig efter at finde stedet og læse teksten. Stor blev min overraskelse, da jeg læste:

 

”Skal et menneske bedrage Gud? I bedrager mig jo! Og I spørger: Hvorved har vi bedraget dig? Med tiende og offerydelse.”

 

Bibelordet handler konkret om at blive bedraget. Og er det noget, vi ikke ønsker, så er det at blive bedraget, så vi må jo være taknemlig for sådan en advarsel.

 

Vi bliver næsten nødt til at tage vers 10 med, hvor vi får den mere positive side af sagen, nemlig velsignelsen ved at give tiende:

 

”Bring hele tiende til forrådshuset, så der kan være mad i mit hus; sæt mig på prøve dermed, siger Hærskarers Herre, om jeg ikke åbner for jer himmelens sluser og udøser velsignelse over jer i overmål.”

 

Så er alt sagt, hvad vi mennesker bør vide om den sag. Både bedraget ved ikke at give og velsignelsen ved at give. Desværre er der kun få kristne der er klar over rækkevidden af mangel på tiende og ydelse af tiende.

 

For mange år siden talte Gud meget stærkt til mig om at være lydig på dette punkt, og jeg har da også oplevelsen en rig velsignelse gennem Galleri Bibelland og Etnos forlag. Må Gud velsigne hver enkelt til at få øjnene op for alvoren i Mal. 3,8 og 10.

 

Læst i et blad:

Hvad gør vi med vore penge og vor indtægt? Jøderne betalte tiende af alt. Der kom en bror til mig og sagde: ”Marcus, jeg har været en røver i 20 år!” Alle vi, der hørte ham sige dette, blev forfærdede, for vi kendte ham som en god og kærlig broder i Herren. ”Jeg har ikke givet tiende i 20 år, jeg har røvet det fra Gud, som tilkom ham!”

”Skal et menneske bedrage Gud? I bedrager mig jo! Og I spørger mig: Hvorved har vi bedraget dig? Ved tiende!”(Mal.3,8) Denne kære broder bekendte under tårer sin synd, og det gjorde så dybt indtryk på mange andre, at de bekendte akkurat den samme synd. ”Bring hele tiende til mit forrådshus, så skal der være mad nok i mit hus.”

Vore penge er ikke rene, før vi har givet Herren, hvad der tilkommer ham. Vor Herre Jesus sagde: ”Giv tiende af sådanne ting, som I har, så skal alle ting være rene for jer”. (Luk. 11,41 eng.oversættelse)


Kærlig hilsen og Guds fred
Gert Grube
-
www.dagens-ord-andagt.dk



There's A Place For Us

med Carrie Underwood







Service websiden med gratis PDF'ere til download

Bemærk vores service webside med mulighed for gratis download af f.eks. gratis fortællinger og "7 bibelvers" til pungen eller lommen.



MANNA andagter på Kirkerne DK

 
Etnos Forlag

klik på pilen og kom Klik dig op til toppen af denne side til toppen af denne side

 

 



Counter pr. 1/2-2012

eXTReMe Tracker
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tidligere Dagens Ord Andagter
Countere siden 23. november 2002