FORSIDEN
OKTOBER MÅNED
ALLE MÅNEDER
JANUAR
FEBRUAR
MARTS
APRIL
MAJ
JUNI
JULI
AUGUST
SEPTEMBER
OKTOBER
NOVEMBER
DECEMBER
GRATIS DOWNLOAD
BØGER
BØNNER
TEMA-ANDAGTER
LOVSANG. DANSK-NORDISK
WORSHIP - TRADITIONEL
WORSHIP - NYESTE
WORSHIP diverse UDLAND
JULESANGE
SØGESIDE



Dagens Ord Andagt
9. oktober


Guds øje er vendt mod os


 

Sal. 32,8: ”Jeg vil lære og undervise dig om den vej, du skal gå, jeg vil give dig råd, mit blik er rettet mod dig.”

 

I andagterne har jeg ofte opfordret til at finde Guds løfter frem og så lade Guds varme opmuntring indtage den retmæssige plads i hjerteregionen. Det er jo alene Guds ord, som skaber tro og åndelig vækst i vore liv. I søndags sagde vores præst i kirken, at vi skulle næres af Guds ords saft. Det var i forbindelse med lignelsen om vintræet og grenene. Vi er jo kun en gren, men podet ind i det ægte vintræ er der ingen grænser for, hvor megen frugt en gren kan bære.

 

Men det er Guds løfter og hans trofasthed, som er afgørende for at tingene skal lykkes. I samme forbindelse kan vi lige nævne Jesu stærke ord: ”Det er ikke jer, der har udvalgt mig, men mig, der har udvalgt jer og sat jer til at gå ud og bære frugt og blive ved med at bære frugt, så Faderen kan give jer, hvad som helst I beder om i mit navn.” Johs.15,16

 

Bibelverset til Dagens Ord Andagten er særdeles opmuntrende. Det er et vers, som vi kan slide på og være storforbruger af. Det vil stadig være nyt, stærkt og varmt som den opstigende morgensol.

 

Gud har sat sig for at lære og undervise os på livets vej. Han ønsker af hele sit hjerte, at vi skal finde ind på hans vej. Der kan jo være nok af veje, som kan lokke og tiltale os, men da må vi opsuge ekstra megen saft fra vintræets stamme, så vi til sidst kan sige: ”Herre, ikke min vilje, men din. Herre, vil du selv vejlede mig, bekræfte og stadfæste, så jeg som Laban og Benuel må føje til: ’Denne sag kommer fra Herren, vi kan hverken gøre fra eller til.’ ” 1. Mos.24,50

Bærer vi den bøn i vort hjerte, da tror jeg fast på, at Gud vil vise os den rigtige vej.

 

Så til afslutningen af dagens bibelord, hvor der står: ”Mit blik er rettet mod dig.” I den gamle oversættelse står der så livsbekræftende, at han vil fæste sit øje på os. Herligt, herligt. Guds kærlige og omsorgsfulde blik er rettet direkte mod os, og blikket viger ikke fra os. Hvad enten vi sidder i problemer til halsen eller har strygende medvind, så er Gud den samme.

 

Jeg tror, at Guds faste blik på David har været drivkraften i hans liv. I Salme 33,18 skriver han: ”Men Herrens øje ser til gudfrygtige, til dem, der håber på nåden.” og i Salme 34,16 gentager han: ”På retfærdige hviler hans øjne, hans øren hører deres råb.”

 

Vi må regne med Guds vågne blik over vore liv.

 

Som det står i en sang:

 

Se dig glad og fri – Guds øje er fæstnet på dig.

 

NB! Måske er der en af andagtslæserne, der kan give mig det rigtige vers, jeg husker kun de få ord.


Kærlig hilsen og Guds fred
Gert Grube
-
www.dagens-ord-andagt.dk



When God Dips His Love

Gospel fællessang med mange af de mest kendte amerikanske worship lovsangere - herunder også David Phelps


 

 

 


 

 
   





Service websiden med gratis PDF'ere til download

Bemærk vores service webside med mulighed for gratis download af f.eks. gratis fortællinger og "7 bibelvers" til pungen eller lommen.






MANNA andagter på Kirkerne DK

 
Etnos Forlag

klik på pilen og kom Klik dig op til toppen af denne side til toppen af denne side

 

 



Counter pr. 1/2-2012

eXTReMe Tracker
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tidligere Dagens Ord Andagter
Countere siden 23. november 2002