FORSIDEN
NOVEMBER MÅNED
ALLE MÅNEDER
JANUAR
FEBRUAR
MARTS
APRIL
MAJ
JUNI
JULI
AUGUST
SEPTEMBER
OKTOBER
NOVEMBER
DECEMBER
GRATIS DOWNLOAD
BØGER
BØNNER
TEMA-ANDAGTER
LOVSANG. DANSK-NORDISK
WORSHIP - TRADITIONEL
WORSHIP - NYESTE
WORSHIP diverse UDLAND
JULESANGE
SØGESIDE



Dagens - BIBELLAND - Ord
10. marts


Gældsbrevet blev naglet fast

 

Kol.2,14-15: ”Gældsbrevet med alle lovens krav og fordringer er nu for altid bragt ud af verden…Gud tog hele vort synderegister og annullerede det ved at nagle det fast til Kristi kors. Dermed fratog Han Satan muligheden for at anklage os for synd, idet Han afvæbnede alle hans usynlige åndemagter og stillede dem offentlig til skue i triumftoget efter sejren på korset.”

 

 

Jeg har i dag brugt oversættelsen fra ”BOGEN”, fordi den fremlægger nåden og evangeliet så krystalklart, at vi må juble. Afsnittet fra Kolossenserbrevet burde man jo læse hver dag. Vi glemmer så ofte evangeliets dybder. Paulus siger et andet sted, at ”evangeliet er en Guds kraft til frelse for enhver, som tror” Rom. 1,16. Der er altså kraft og saft i evangeliet til hver dag, år ud og år ind, ja, der er nåde over nåde til ethvert menneske, og det betyder faktisk, som én sagde for nylig til mig, at ”nåden står i kø” for at afgive sine egenskaber, nåden presser sig hele tiden på for at overskylde os med renselse og befrielse.

 

 

Det, jeg synes, er så godt ved denne oversættelse er udtrykket ”dermed fratog Han Satan muligheden for at anklage os for synd”. Satan vil jo til enhver tid, når han kan få muligheden for det, enten indirekte igennem vores samvittighed eller også direkte gennem et andet menneske anklage os for ditten og datten. Men vi har heldigvis et trumfkort. Som én skrev for nylig i en andagt:

 

 

”Lad dem bare gå tilbage i tiden og pege på vore fejl. Men vi går endnu længere tilbage i tiden, til Jesu korsfæstelse, og siger til Djævelen: ”Din løgner! Det du peger på og anklager mig for har Jesus betalt for. Derfor er jeg ren og fri. Så vig bag mig Satan – I JESU NAVN! Amen”

 

 

Så vidt citatet. Vi må bare sige – GODT SAGT!



 

Gud har en nåde til os, som er overstrømmende rig. Ellers var det jo heller ikke nåde. Her i fastemåneden kan vi godt lige minde hinanden om den høje pris, Jesus måtte betale for at række os nåden her i tiden og ud i al evighed. Jeg har lige læst, hvordan én af ypperstepræstens tjenere gav Jesus et slag i ansigtet, og ypperstepræsten selv førte Jesus bunden videre til næste forhør. Blot de to ting berørte mig dybt. Det ansigt, som udstrålede kærlighed og barmhjertig, og som var en afglans af Gud selv, slog man bare i ansigtet, og de hænder, der havde gjort så meget godt, bandt man, ja, for til sidst at korsfæste. Åh, Gud, tilgiv mig at jeg så ofte glemmer din indsats og din ydmyghed i hverdagens jag og stres.

 

 

 

Evangeliet er Guds herlighed til os. Vi kan stå i Guds nærhed uden skyld, uden fordømmelse, uden frygt, for der er fuld forløsning i Jesu blod. Som én engang fik sagt: ”Evangeliet handler ikke om alt det gale, vi har gjort, men det handler om alt det gode, Gud har gjort”. Det må vi holde os for øje og give videre til en slægt, som hungrer og længes efter hvile og forløsning.

 

 


12.
marts  
16.
marts  
20.
marts  
21.
marts 
22.
marts  
23.
marts  
24.
marts  
25.
marts  


MANNA andagter på Kirkerne DK

 
Etnos Forlag

klik på pilen og kom Klik dig op til toppen af denne side til toppen af denne side

 

 



Counter pr. 1/2-2012

eXTReMe Tracker
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tidligere Dagens Ord Andagter
Countere siden 23. november 2002