FORSIDEN
OKTOBER MÅNED
ALLE MÅNEDER
JANUAR
FEBRUAR
MARTS
APRIL
MAJ
JUNI
JULI
AUGUST
SEPTEMBER
OKTOBER
NOVEMBER
DECEMBER
GRATIS DOWNLOAD
BØGER
BØNNER
TEMA-ANDAGTER
LOVSANG. DANSK-NORDISK
WORSHIP - TRADITIONEL
WORSHIP - NYESTE
WORSHIP diverse UDLAND
JULESANGE
SØGESIDE



Dagens - BIBELLAND - Ord
11. Marts

Et godt grin


 

1. Mos.21,6: ”Men Sara sagde: ´Gud har skabt latter for mig. Enhver, der hører det, må le af mig.´”

 

Med dagens ord bevæger vi os ind på et ikke uvæsentligt emne, nemlig menneskets reaktion på Guds bønnesvar.

 

Vi ved, at Sara lo, da Abraham i Mamrelund fik besøg af tre mænd, der forudsagde, at hun ville få en søn, inden der var gået et år. Man kan vist godt sige, at latteren ikke var uventet, når man betænker, at Sara på det tidspunkt var nået ud over den alder, hvor man kan få børn. Men det overbærende smil stivnede ikke så lidt, da hun opdagede sin graviditet. Godt nok havde hun leet i Mamrelund, men hun havde alligevel en klar troslidenskab, som er godt beskrevet i Hebræerbrevet Kap. 11 vers 11: ”I tro fik selv Sara, til trods for sin alder, kraft til at blive stammoder for en slægt; for hun holdt ham for trofast, som har forjættet det.”

 

Men latteren vil bryde ud hos andre. Sara er klar over, at naboer med flere vil få sig et godt grin, når de hører, at hun har fået en søn og nu er i gang med amningen. Selv har Sara nok også trukket på smilebåndet over Guds forunderlige plan med en graviditet i så høj en alder, men hun har samtidig været i forundring over Guds suveræne magt.

 

Jeg synes, vi har meget at lære af Sara-historien. Vi kan også opleve, at visioner og bønner af andre kan opfattes som komplet latterlige, men når Guds suveræne bønnesvar bliver til virkelighed, må selv skeptikerne forundres over Guds forunderlige veje.

 

Ja, vi kan undertiden også selv svinge fra tro til tvivl, fordi vi synes, at et bønneemne er fuldstændig urealistisk, men da gælder det blot om at holde fast i Guds løfter, mens vi siger: ”You can do it – do it” - ”Du kan gøre det, så gør det” - selvfølgelig med Guds hjælp. Men én ting er sikkert, vi må aldrig undervurdere eller begrænse Gud, men forvente alt godt fra ham ud fra han klare løfter.

 

Jeg skal sent glemme en samtale jeg havde med en pensioneret præst, som havde fået en vision for noget ganske bestemt. Jeg fortalte præsten, at jeg for nylig havde fået et bibelord i en drøm. Det var Sal, 37,5: ”Vælt din vej på Herren, stol på ham, så griber han ind.” Præsten blev meget begejstret for løftet og sagde opmuntret: ”Nu tør jeg noget, som jeg ikke turde!” – Se, det kan Guds ord virke i et menneskehjerte. Tak og lov.

 

I Es.64,2 står der opmuntrende: ”Du gav os undere, som vi ikke ventede”. Vi har lov til at regne med Guds indgreb i vore liv, og derfor har vi også lov til at gå ind i vort lønkammer med bønneemner, som kan virke komplet latterlige i andre folks ører. Gud kender hjerterne, og han ved, hvad vore hjerter banker for, så han skal nok, når han ser, det kan forenes med hans vilje, gribe konkret ind.

 

Alt står i Gud Faders hånd,

hvad han vil, det gør hans ånd,

af Guds nåde til Guds ære,

evig glade, vi skal være

i vor Herres Jesu navn.

 



Herren hører altid bøn - og handler derpå.

 

Jesus siger i sit ord, at vi skal tyde den tid vi lever i, og vide hvad vi skal gøre.

 

Det er tid til bøn for beskyttelse af Danmark - og Guds riges fremme - frelse til mennesker.

 

Vær med blandt mange andre der beder en helt speciel bøn der tager sit udgangspunkt i Salmernes bog kap. 25 og 23. Klik hen til websiden.

 





 
 
 
 


MANNA andagter på Kirkerne DK

 
Etnos Forlag

klik på pilen og kom Klik dig op til toppen af denne side til toppen af denne side

 

 



Counter pr. 1/2-2012

eXTReMe Tracker
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tidligere Dagens Ord Andagter
Countere siden 23. november 2002