FORSIDEN
NOVEMBER MÅNED
ALLE MÅNEDER
JANUAR
FEBRUAR
MARTS
APRIL
MAJ
JUNI
JULI
AUGUST
SEPTEMBER
OKTOBER
NOVEMBER
DECEMBER
GRATIS DOWNLOAD
BØGER
BØNNER
TEMA-ANDAGTER
LOVSANG. DANSK-NORDISK
WORSHIP - TRADITIONEL
WORSHIP - NYESTE
WORSHIP diverse UDLAND
JULESANGE
SØGESIDE



Dagens - BIBELLAND - Ord
27. juni - Kampmidlet er Jesu Blod


Ved Jesu blod

 

Hebr. 10,19: ”Ved Jesu blod har vi frimodighed til at gå ind i Helligdommen.

 

Her har vi et af Bibelens herlige løfter. Vi har adgang til Faderen, ham, der har skabt himmel og jord. Vi har adgang til Ham, alene i kraft af Jesu forsonende blod. Vi har adgang til ham med vor anger, med vort mismod, med vore kampe, med vore bønner og med vor glæde. Kort og godt. Hver dag kan vi på grund af Jesu blod nærme os den hånd, der bevæger jorden. Se, det mangler de andre religioner, som hylder alle mulige andre guder end Jesus Kristus og ham korsfæstet.

 

I en drøm stod en flok mennesker og mindede hinanden om alvoren i vor tid. Jeg sagde, at fronterne vil markere sig mere og mere. En anden føjede til: ”Vi må vise dem billetten, Jesus Kristi blod.” Ja, et sandt ord. Vores billet til Himlen er hverken lovgerninger, bodsøvelser eller afsavn, men alene Jesu blod.

 

Samtidig er Jesu blod også vort våben mod Djævelen, der render rundt og stikker betalte regninger op i næsen på os. Jesu korsdød blev vor fred. Derfor skal vi ikke gå rundt og ligne en gråvejrsdag, når Jesu blods rensende kraft betyder forår og solskin. ”For se, nu skaber jeg nyt, alt spirer det, ser i det ikke?” Es.43,19. Det er konsekvensen af et hjerte, der er renset i Jesu blod. En elev udtrykte det sådan: ”Når sorg og smerte kommer, så kan Han stryge det bort med sin hånd, ligesom et viskelæder stryger over et papir.” Godt sagt. Jesu naglemærkede hænder stryger al synd og skyld bort, for det blev jo naglet til korset.

 

En morgen i januar 1999 vågnede jeg efter en markant drøm. Modbydelige mennesker dængede andre mennesker til med en sort masse, som nærmest udsugede ofrenes kroppe. En leder fra aktionen nærmede sig mig og ville række mig hånden. Jeg så den overhængende fare, jeg befandt mig i og råbte ”Jesu blod”. I det samme vågnede jeg, og jeg var ikke i tvivl om drømmens budskab. Jesu blod er vort kampmiddel mod Djævelens snigløb. Hans hensigt er at erobre mennesket indefra, så der kun er skind tilbage. Men med Jesu blod er vi helgarderet i den åndelige krig. Så glem ikke at bekende Jesu blod i din hverdag.

 

En tredje drøm om Jesu blod. Jeg befandt mig ”i de dødes rige”, hvor jeg så konturerne af kendte ansigter. Pludselig ser jeg Jesu-navnet og blodet. Én henvender sig til mig og siger, at det havde han ikke været klar over. Ham og de andre glider ud i fortabelsen. Tre realistiske drømme om blodets store betydning for vor sjæl.

 


 


MANNA andagter på Kirkerne DK

 
Etnos Forlag

klik på pilen og kom Klik dig op til toppen af denne side til toppen af denne side

 

 



Counter pr. 1/2-2012

eXTReMe Tracker
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tidligere Dagens Ord Andagter
Countere siden 23. november 2002