FORSIDEN
MAJ MÅNED
ALLE MÅNEDER
JANUAR
FEBRUAR
MARTS
APRIL
MAJ
JUNI
JULI
AUGUST
SEPTEMBER
OKTOBER
NOVEMBER
DECEMBER
GRATIS DOWNLOAD
BØGER
BØNNER
TEMA-ANDAGTER
LOVSANG. DANSK-NORDISK
WORSHIP - TRADITIONEL
WORSHIP - NYESTE
WORSHIP diverse UDLAND
JULESANGE
SØGESIDE



Dagens - BIBELLAND - Ord
17. Maj

Troen er en kongelig magt


 

1. Johs.5,4-5: ”For alt det, som er født af Gud, sejrer over verden; og dette er den sejr, som har sejret over verden: vor tro. Hvem kan sejre over verden, uden den, som tror, at Jesus er Guds søn.”

 

Her får vi klar besked om troen og dens magt. Troen bliver koblet sammen med Jesus som Guds søn. Det er befriende at vide, at Ham, der skænker troen, også er den, som vil stadfæste og bekræfte. En troende kan nogle gange være lidt rådvild over, at en bøn eller en profeti ikke opfyldes, men da gælder det om at tro, i stedet for at resignere, for resignation er én af troens værste fjender.

 

Nej, troen bygger på et ord, et løfte fra Gud. Derfor har Gud i sin store nåde givet os Bibelen, hvori vi har løfte på løfte. Vi skal blot finde dem og gribe dem i tro, når Gud har lagt noget ned i vores hjerte - for det han lægger ned i vores hjerte, har han også magt til at udføre, ellers var han jo ikke Gud.

 

Gud kan nogle gange bekræfte et løfte gennem to ord, som siger det samme. En mand fik på forunderlig vis sådanne to ord, der meget stærkt supplerede hinanden. Ud fra en vision greb manden ordet fra Es.44,26, hvor der står: ”Jeg stadfæster min tjeners ord og fuldbyrder mine sendebuds råd”. Se, det var nok for manden, som fortæller det til en god ven. Vennen vågner pludselig op og siger, at han faktisk havde et ord med til opbyggelse og citerer stedet: Salme 20,5. Manden med visionen bliver selvfølgelig nysgerrig og slår op. Her står der: ”Han giver dig efter dit hjertes attrå, han fuldbyrder alt dit råd.” Se, det gjorde manden stille. Gud havde stadfæstet, hvad han ville sige. Han vil fuldbyrde sin tjeners råd, og så kan ingen magt i denne verden forhindre det.

 

Vi har eksemplet med Moses og Farao, hvordan Farao igen og igen prøver på at stikke en kæp i hjulet på Moses. Det lykkes 9 gange, men til sidst må selveste Farao give op. Moses´ tro sejrede, for han havde hørt Guds stemme, der sagde, at hele folket skulle dyrke Gud i ørkenen – og det kom det også til, for troen er en kongelig magt; - den undfanges og fødes af kongen selv.

 

Til dig, der kæmper troens kamp. Se godt på Jesus. Se godt på løfterne. Hold ud i tro og du vil sejre over alle magter, der modarbejder dig.

 

Det er uhyre nyttigt at læse om troen, der bliver årsag til nye muligheder. Læs engang troskapitlet Hebr. kap. 11. Det giver altid stof til eftertanke. Her står der f.eks. om Moses:

”I tro blev Moses kort efter sin fødsel skjult af sine forældre i tre måneder, fordi de så, at drengen var dejlig, og de lod sig ikke skræmme af kongens befaling. I tro nægtede Moses, da han var blevet stor, at lade sig kalde søn af Faraos datter. Han regnede det for større rigdom end Egyptens skatte at dele Kristi skændsel; for han så frem til lønnen. I tro forlod han Egypten uden at lade sig skræmme af kongens vrede; for han holdt ud, som om han så den usynlige. I tro har han indstiftet påsken og påstrygningen af blodet, for at ”ødelæggeren” ikke skulle røre deres førstefødte. I tro gik de igennem Det røde Hav som over tørt land, medens ægypterne druknede, da de forsøgte det”. Hebr.11,23-29.

Stærke ord, som godt kan læses et par gange.

 





 
 
 
 


MANNA andagter på Kirkerne DK

 
Etnos Forlag

klik på pilen og kom Klik dig op til toppen af denne side til toppen af denne side

 

 



Counter pr. 1/2-2012

eXTReMe Tracker
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tidligere Dagens Ord Andagter
Countere siden 23. november 2002